ZDRAVÉ HUBNUTÍ

Krok za krokem k vysněné váze

Pro začátek si popovídáme o vašich předchozích a současných stravovacích návycích.

Budou mě zajímat také případná zdravotní omezení a problémy. A co je možná nejdůležitější – vaše očekávání a cíle ohledně váhového úbytku

Podíváme se na kloub vašemu stávajícímu jídelníčku

Minimálně v prvních týdnech vás požádám, abyste zapisovali váš podrobný jídelníček. Všechna denní jídla, která sníte a vše, co vypijete. Pomůže mi to získat přesnější představu o vašem dosavadním stravovacím režimu. A v pozdějších fázích pak budeme mít přehled o tom, jak se vám daří dodržovat nově nastavený životní styl.

losos s chřestem

Během konzultací probereme všechna důležitá témata

1

Základní živiny
(bílkoviny, tuky a sacharidy), jejich vhodné zdroje a jejich správný poměr ve stravě

2

Které potraviny jsou vhodnější pro udržení zdravé váhy a které je lepší omezit a proč

3

Jak funguje metabolismus a jak docílit toho, aby váš organismus dobře spaloval

4

Jak dosáhnout ztráty tuku – a ne svalů

5

Jak si správně vybrat potraviny v obchodě nebo jídlo v restauraci

Nebudu vás nutit dodržovat přesně předepsanou dietu

Mým cílem je naopak naučit vás samostatně si vytvořit zdravý a vyvážený jídelníček odpovídající vašim stravovacím zvyklostem a vaší ideální denní energetické spotřebě.

Analýza těla na každé konzultaci

Pravidelně budeme také kontrolovat úbytky kilogramů i tělesného tuku, měřit obvod pasu, nejdůležitější jsou úbytky, ne absolutní čísla.

Pohyb je polovina úspěchu

Společně probereme vaše pohybové možnosti i to, jak vám pravidelná fyzická aktivita může pomoci dosáhnout vašeho cíle.

Co je psáno, to je dáno

Ke každé konzultaci obdržíte tištěné materiály.

fotka ženy a tabule s naučnými materiály

Naučíte se jak odolávat „jídlu navíc“

Naše schopnost dodržovat nově nastavený režim musí v běžném životě odolávat mnoha zátěžovým zkouškám. K „jídlu navíc“, které už neslouží k zahnání hladu, nás svádí mnoho lákavých podnětů, s nimiž si často neumíme poradit.

Ovlivňuje nás okolní toxické prostředí, podléháme atraktivním potravinám v obchodech, velkým porcím v restauracích, bohaté nabídce na společenských rautech nebo stravování „all inclusive“ na dovolené.

Často uspokojujeme také tzv. „emoční hlad“, kdy se pomocí jídla vyrovnáváme s nejrůznějšími negativními emocemi, jako je např. stres, nuda nebo smutek.

Dodržování nových návyků nám také mohou znesnadňovat automatické negativní myšlenky, které nás napadají v souvislosti s hubnutím, např. „Nehubnu dost rychle, má to vůbec cenu?“ nebo „Porušila jsem dietu, nemám pevnou vůli.“

Problém obezity a nadváhy se proto snažím pojímat komplexně a při práci s klienty využívám také metodiku společnosti STOB, která vychází z kognitivně-behaviorální terapie. Jedná se o psychoterapeutický přístup, který se jeví jako jeden z nejefektivnějších pro trvalé udržení dosažených váhových úbytků. Pomocí nejrůznějších technik učí jak trvale změnit nevhodné stravovací a pohybové návyky, které jsou příčinou nadbytečných kil, a jak si najít motivaci a vůli k udržení nových návyků.