Rybí maso, základ zdravého jídelníčku

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Ryby jsou z výživového hlediska velmi cenou potravinou a měly by být pravidelnou součástí našeho jídelníčku. Odborníci na výživu doporučují konzumovat pokrmy z ryb dokonce několikrát týdně. Rybí maso obsahuje kvalitní a lehce stravitelné bílkoviny.

Zejména mořské ryby jsou významným zdrojem jódu a také pro zdraví příznivých omega-3 mastných kyselin, které napomáhají snižování rizika onemocnění srdce a cév. Nemusíme se proto bát ani konzumace tučnějších mořských ryb. Další výhodou rybího masa je obsah vitaminu E, vitaminu A, zinku a selenu, které mají významné antioxidační vlastnosti a mohou představovat účinnou prevenci mnoha chronických onemocnění.

Hodně se však v současnosti diskutuje o možných zdravotních rizicích vyplývajících z kontaminace ryb těžkými kovy a dalšími látkami. Proto ani s rybami by se to nemělo přehánět. Optimální způsob, jak využít všechny benefity rybího masa a současně se vyhnout možným rizikům, je rozumná konzumace dvou až tři porcí týdně. Doporučuje se také střídat jednotlivé druhy mořských i sladkovodních ryb, tučnější i méně tučné, ryby pocházející z různých oblastí a preferovat čerstvé ryby.

Mgr. Marika Králíková

Mgr. Marika Králíková

Jsem vysokoškolsky vzdělaný odborník na výživu majitelka výživové poradny JakoProutek. Vystudovala jsem obor Výživa člověka na Lékařské fakultě MU Brno. Absolvovala jsem školení lektorů v kognitivně-behaviorálním přístupu k terapii obezity společnosti STOB.

Mgr. Marika Králíková

Mgr. Marika Králíková

Jsem vysokoškolsky vzdělaný odborník na výživu majitelka výživové poradny JakoProutek. Vystudovala jsem obor Výživa člověka na Lékařské fakultě MU Brno. Absolvovala jsem školení lektorů v kognitivně-behaviorálním přístupu k terapii obezity společnosti STOB.